Identifikácia, rozvoj a vzdelávanie nadaných detí
S laskavým svolením autorky přetiskujeme prezentaci na téma „Identifikace, rozvoj a vzdělávání nadaných dětí“, která byla součástí konference Mensa pro rozvoj nadání v březnu 2014.
Otázky vzdělávání nadaných žáků ve škole jsou i dnes částečně okrajovou záležitostí jednotlivých školských systémů, ačkoli ve vyspělých zemích jsou nadaní jedinci považovaní za strategické bohatství každého státu. Proto je pro rozvíjení nadání takových žáků potřeba připravit přiměřené podmínky, a to zejména ve školském systému. Efektivitu systému vzdělávání a podporování nadaných žáků na Slovensku dokládají v programu APROGEN každoroční výsledky hodnocení nezávislých institucí (Mensa, INEKO).
Podrobnější informace se dozvíte v připojené prezentaci. Kliknutím na vybraný obrázek zvětšíte příslušný snímek prezentace; vpřed či vzad se můžete pohybovat kliknutím do levé či pravé horní části snímku.
Související odkazy
- Konference Mensa pro rozvoj nadání - březen 2014
- Odborné informace => Jak poznáte nadané dítě, Obecně o školním vzdělávání
25.3.2014
Klíčová slova: identifikace nadaných, rozvoj nadaných, vzdělávání nadaných
Identifikácia, rozvoj a vzdelávanie nadaných detí (PhDr. Jolana Laznibatová, CSc.) 13.3.2014 |
|||
---|---|---|---|