MŠ Jeseník, Křížkovského 1217, p.o.
Redaktoři
- PhDr. Mgr. Gabriela Paděrová
Mateřská škola „Modrá školka“ provozuje již třetím rokem Klub Rozárka, který je součástí i SVP PV. Klub Rozárka napomáhá zvyšovat IQ, u dětí. V Rozárce pracujeme s metodou NTC Systém of Learning. Jedná se o systém učení dětského mozku za pomoci cvičení a aktivit, které mají vědecký základ v průkaznosti zvýšení efektivity využívání mozkové kapacity v dětském věku.
Během celoročního projektu Klubu Rozárka si děti především osvojily práci s abstraktními pojmy. Rozvíjely si vědomosti, dovednosti a schopnosti pomocí vědomostních her, kvízů, různých rébusů, křížovek, hádanek a pokusů.
Projekt velmi napomohl také ke zvýšení samostatnosti, sebevědomí dětí a sebehodnocení dětí. Současně rovněž velmi pozitivně rozvíjel u dětí myšení, logiku a dovednosti umět propojit získané znalosti a schopnosti s praktickými dovednostmi.
Do celého projektu byli současně zapojeni i rodiče, kteří s dětmi, v domácím prostředí, hráli společenské hry na rozvoj logického myšlení. Tyto hry si děti do MŠ následně přinesly a prezentovaly ostatním dětem. Děti měly možnost si tuto hru vyzkoušet, zahrát. Součásti spolupráce s rodiči byla společná fotografie při hrách s dětmi a jejich zpětná vazba. Děti se naučily pracovat s informacemi, které využívaly k dosažení správného řešení vytýčeného problému. Úkolem děti bylo umět vyhledávat a vytvářet řešení, která byla funkční a využitelná. Naučily se pracovat s chybou a poučit se z ní. Rovněž si rozvíjely i digitální gramotnost, a to na úkolech, které vyžadovaly plné soustředění a pozornost. Naše děti se zapojily do Logické olympiády, kde dosáhly dobrých výsledků.
Smyslem Klubu Rozárky bylo vyhledávat a nominovat děti mimořádně nadané, včetně následné identifikace. To se v letošním roce však nestalo. Žádné dítě nebylo PPP identifikováno, ale i přesto můžeme konstatovat, že došlo ke zlepšení v oblasti udělování odkladu povinné školní docházky. Před vznikem Klubu Rozárky v MŠ bylo uděleno dětem 11 odkladů povinné školní docházky. Po ročním působením tohoto klubu se tento počet snížil na 8 dětí a v letošním školním roce dokonce na pouhé 2 odklady. V letoším školním roce se prvky metody NTC System of Learning snažíme zahrnovat pravidelně do vzdělávací nabídky pro děti během celého dne pobytu v mateřské škole.
učitelka MŠ
» Archiv