MŠ Mořice, p.o. (okr. Prostějov)
Redaktoři
- Mgr. Alena Řezáčová
Jsme dvoutřídní školka s možnostmi rozvíjení dětí ve všech oblastech . Kapacita mateřské školy je 55 dětí. Máme třídy smíšené, od nejmenších dětí ve věku 2–3 roky až po sedm let. Klademe velký důraz na výchovu dětí prostřednictvím prožitků a zážitků s oblasti environmentálních aktivit a činností. Zaměřujeme se logopedickou prevenci dětí. Dáváme dětem možnost se rozvíjet v oblasti pohybových aktivit, formou jógových cvičení, tanečků i pobytu v lesním prostředí.
Paní učitelky se věnují dětem velice individuálně, a ve volných chvílích rozvíjejí nadané děti pomocí různých logických i strategických her, v práci s těmito dětmi využíváme myšlenkových map a dalších činností.
Spolupráce s Mensou ČR
V naší mateřské škole pracujeme od roku 2015 s metodou NTC při každodenních činnostech ve vnitřních prostorách školky (např. divadlo, návštěva zvířátek, projektové dny vedené externími pedagogy s kooperaci s učitelkami naší MŠ, ,..), venku na školní zahradě i mimo mateřskou školu (pravidelné výlety, školička v přírodě s prožitky v lese v návaznosti na projektové dny, koncerty školy, divadelní představení, besídky pro děti i rodiče, vystupováním na veřejnosti v rámci spolupráce s místními spolky, s OÚ Mořice při Živém Betlému atd...).
V průběhu každodenní činností se snažíme děti maximálně vést k samostatnosti a dopřát dětem možnost volby vybrat si z několika připravených aktivit. U každé aktivity se s dětmi zastavíme, vysvětlíme, a děti se věnují tomu, co je zajímá. Mezi oblíbené hry, které dětem pravidelně nabízíme jsou Logico a Mini Luk, Magna, konstruktivní stavebnice s plánky, u dětí velmi oblíbené. Rozvíjíme soustředění, logické myšlení, pozornost, představivost i fantazii, hledání souvislostí atd.
Děti vedeme k zájmu o četbu. Předčtenářskou gramotnost rozvíjíme každodenním čtením pohádek a příběhů, učením se básniček, čtením kreslených příběhů, i projevy dramatických vystoupení , formou pohádek…. Ve školce máme vybudovanou pěknou knihovnu, která je dětem volně dostupná. Pravidelně také navštěvujeme místní knihovnu, která je dětem dostupná každou středu a mají možnosti ji navštěvovat i s rodiči.
Na začátku každého školního roku si vytipujeme děti, které splňují předpoklady pro definici nadaných dětí, kterým se věnujeme intenzivněji v rámci kroužku s názvem Klub nadaných makoviček, ve kterém paní učitelky s dětmi hrají náročnější deskové hry zaměřené na logické myšlení a strategie. Využíváme klidového režimu, po odpočinku dětí, většinou kdy děti nespí. V tomto kroužku bylo šest dětí, většinou předškolního věku a deskové hry je velmi bavily. Na každé setkání, kdy kroužek probíhal, se děti velmi těšily. Od rodičů jsme dostali skvělé zpětné vazby, jak zvládají hrát s dětmi deskové hry. Rozvíjení dětí v této oblasti, získávání poznatků a přitom se bavit, je další krok k přípravě dětí pro školu.
Toto vše by nešlo bez proškoleného týmu pedagogů, který je průběžně dovzděláván a proškolen podle aktuálních potřeb naší mateřské školy a trendů ve vzdělávání.
ředitelka školky
» Archiv