MŠ U Krtečka, Praha 5
Adresa
Kudrnova 235/1a
Praha 5 – Motol
150 00
Kontakt
+420 257 221 565
https://www.msukrteckapraha.cz
Redaktoři
- Mgr. Dagmar Vávrová Čermáková
MŠ U Krtečka je čtyřtřídní mateřská škola pro 109 dětí. Je umístěna v krásné zahradě v klidné části městské části Praha 5 – Motol. Naším zřizovatelem je MČ Praha 5. Jsme orientováni na osobnostní individuální rozvoj dítěte a jeho schopností.
Všechny děti mají stejná práva, možnosti, povinnosti. Nikoho nezvýhodňujeme, ale ani neznevýhodňujeme. Osobní svoboda a volnost dětí je respektována v rámci možností, omezení spočívají z respektování obecně přijatých norem chování a školního řádu. Stimulujeme děti ke kooperaci, počítáme s aktivní spoluúčastí dětí při všech činnostech.
Při hodnocení využíváme především pozitiva, pochvalu, pohlazení, podporujeme aktivní přístup dítěte k řešení problému, schopnost samostatného řešení, seberealizace, ale i empatie. Snažíme se rozvíjet vzájemnou toleranci, respektování přání druhých, pomoc, vzájemnou spolupráci. Třída se řídí pravidly vytvořenými za aktivní účasti dětí.
Na základě spolupráce s rodiči usilujeme o individuální přístup ke každému dítěti.
Každý má nadání pro něco, naším cílem je umožnit dětem poznání různých oblastí, které by pro ně mohly být přínosem, poučením i zábavou. Téměř všechny učitelky naší mateřské školy jsou proškoleny ve všech třech stupních metody LTC Learning. Metodu realizujeme i při zajímavých či méně tradičních projektech, které sami organizujeme v rámci ŠVP. Spolupracujeme i s rodiči našich dětí. Zejména děti starších věkových skupin aktivně vyhledávají materiály, které navazují na jejich práci v mateřské škole a ochotně se s námi o ně dělí. Protože i my samozřejmě víme, „ že nikdy nic není definitivní“.
Je patrná větší koncentrace dětí při samostatné i skupinové práci a zejména schopnost soustředění i v náročnějších situacích.
Denně zahrnujeme do programu rotace, rovnovážná cvičení ( pro ně můžeme využívat jednak rozmanitého terénu na zahradě i v okolí naší mateřské školy, samozřejmě i různých pomůcek ve třídách – kladina, říční kameny, nerovné chodníčky apod.) V oblasti motoriky využíváme nejen různých druhů náčiní, ale i např. keramické hlíny, různých stavebnic, které kladou nároky na koordinaci motoriky. Kromě běžných cvičení na rozvoj paměti a pozornosti, velmi využíváme her typu „ kostka“, které jsou, zejména u předškolních dětí, velice „ populární“, ale můžete si u nás zahrát i pexeso, Ducha, pexetrio nebo něco dalšího. Moc rády pracují děti se sadami pro fyzikální a optické pokusy. Zvídavé děti také rády sestavují i vlastní modely ze stavebnice Boffin. Pro práci venku se velmi osvědčily elektronické přenosné mikroskopy. Zapojení se do projektu Plastíkův kouzelný kufřík máme pro děti další možnosti v oblasti jednoduchých chemických pokusů.
Abstraktní symboly jsou nejvíce populární zejména v oblasti – vlajek, ale i znaků – např. státních. Na autech je většina dětí identifikuje již zcela bez problémů, stejně jako na dopravním značení. Nejen při nácviku básní, ale i písní někdy používáme obrázkové metody, které upevňují jistotu dětského projevu a samozřejmě rychlost zapamatování daného textu za zrakové opory. Vzhledem k tomu, že všechny naše paní učitelky hrají nejméně na jeden hudební nástroj a v každé třídě je klavír, hudba provází naše děti po celý den.
ředitelka školy
Provozní doba
6:30 - 17:30 hod.
» Archiv