Škola 4: Seminář Efektivní učení - Robert Čapek
Kdo by nechtěl být nejlepším učitelem ve škole za poloviční námahu? Seminář ukazuje pedagogům, jak kvalitně vzdělávat a přitom zbytečně neztrácet energii. Líný učitel se při realizaci správné vzdělávací filozofie, s využitím psychologie, dobré didaktiky a vhodného osobního managementu může stát hvězdou sborovny – a ještě mu při tom stačí pracovat nejméně ze všech. Vždyť učitel je tím, kdo by se měl svou prací především bavit a k tomu mu tento seminář může velmi účinně a prakticky napomoci.
Realizace aktivit v rámci v rámci projektu „Odborné, kariérové a polytechnické vzdělávání v MSK”, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008507. Projekt je financován Evropským sociálním fondem prostřednictívm Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Jednotlivé části semináře:
- učitel vyučuje
- učitel hodnotí
- učitel a jeho time management
- Psychologie učiteli pomáhá
- Ve třídě pracují žáci
- Symetrie vyučování
Seminář je postaven na základě praktických aplikací filozofie, prezentované v knize Líný učitel (nakladatelství Raabe). Pro učitele a sborovny je užitečný i bez znalosti knihy, představuje filozofii budování třídního klimatu a podporujícího vyučování. Seminář je zaměřen na praktickou činnost ve třídě.
Robert Čapek je lektorem, pedagogem, psychologem a didaktikem. Díky mladické nerozvážnosti a neuváženosti, čím by chtěl vlastně být, vystudoval na různých vysokých školách několik studijních oborů: sociální pedagogiku, rodinnou výchovu, výchovné poradenství, školní management a až s následným zmoudřením přišly doktoráty z pedagogiky (Univerzita Olomouc) a z psychologie (Univerzita Karlova). Již skoro tři desetiletí působí v českém školství na různých pozicích: učil na zvláštní, základní, střední i vysoké škole. Pracoval na několika školách jako školní psycholog, vytváří učebnice, píše blog a spravuje FB stránky „Líný učitel“. Spolupracuje se vzdělávacími
institucemi u nás i na Slovensku. Jako lektor realizuje pro různé vzdělávací organizace a ve sborovnách semináře s pedagogicko – psychologickými tématy, jako jsou: podporující, klimatické a alternativní metody, hodnocení a sebehodnocení žáků, odměny a tresty ve školní praxi, třídní a školní klima, třídní schůzky a spolupráce s rodiči a další. Se stejnou radostí a pílí vede i workshopy a webináře na téma „Líný učitel“. Je autorem knih pro učitele: Moderní didaktika (2015), Odměny a tresty ve školní praxi (2008 a 2017), Učitel a rodič. Spolupráce, třídní schůzka, komunikace (2013), Třídní klima a školní klima (2010) a Líný učitel: jak učit dobře a efektivně (2017). Je spoluautorem různých edukačně-gaminizačních programů a v současnosti vyvíjí zcela revoluční a dobrou didaktiku podporující učebnice pro vydavatelství Taktik.
Kontakt: robert.capek@hotmail.com, http://robertcapek.cz/
Rozsah semináře jsou 3-4 vyučovací hodiny.
Na seminář je nutné se registrovat.
Za organizační tým
Tomáš Blumenstein, +420 603 726 030
Markéta Jahnová, jahnova@skola4.cz, +420 736 772 174
Seznam přihlášených:
- účastník (vloženo 27.9.2018, 12:45:35)
- účastník (vloženo 27.9.2018, 14:05:03)
- účastník (vloženo 27.9.2018, 15:19:17)
- účastník (vloženo 27.9.2018, 15:22:05)
- účastník (vloženo 28.9.2018, 8:58:13)
- účastník (vloženo 29.9.2018, 15:44:17)
- účastník (vloženo 30.9.2018, 18:21:49)
- účastník (vloženo 3.10.2018, 14:18:45)
- účastník (vloženo 4.10.2018, 7:06:35)
- účastník (vloženo 4.10.2018, 11:31:07)
- účastník (vloženo 12.10.2018, 8:09:29)
- účastník (vloženo 12.10.2018, 8:49:35)
- účastník (vloženo 19.10.2018, 14:03:06)
- účastník (vloženo 26.10.2018, 15:05:35)
- účastník (vloženo 26.10.2018, 20:38:47)